tisdag 3 januari 2012

LCHF pasta - Testlagat!

Nu har jag testat detta receptet 2 gånger! En gång tillsammans med köttfärssås och en gång i pasta gratäng.
I love it! Världs bäst, toppen underbart... verkligen lika gott som färskpasta, om inte ännu bättre! Tricket är att låta smeten "sätts sig", sen lägga mellan två bakplåtspapper, kavla tunt och sen skära ut i remsor med en pizza slicer... Bli jätte gott och jätte bra!



Ännu ett recept som måste prövas!
Pasta är inte lätt att ersätta, ibland strimlar jag bitkål occh koker upp lite snabbt , eftersom jag (och många andra äter med ögat så har jag "spagetti" på tallriken, precis som sambon).

Men detta kommer jag testa!

LCHF tagliatelle4 ägg
1,25 dl färskost
1/2 dl fiberhusk

Sätt ugnen på 150 grader
Vispa äggen poröst
Tillsätt färskost och fiberhusk och vispa ihop.
Låt svälla i ca 10 minuter
Vispa igen
Bred ut smeten tunt på en bakplåtspappersklädd plåt.
Grädda i ca 10 minuter
Låt svalna och skär sedan tunna strimlor (som spaghetti) av degen
Receptet lånat av http://receptlchf.blogspot.com/2011/03/lchf-pasta-carbonara.html

Inga kommentarer: