fredag 11 februari 2011

Flera liv?!

Man brukar ju säga att katter har nio liv, och vad jag förstår gäller det bara just katter. Inte människor i alla fall.
Men nu har jag haft turen att få ett nytt liv. Eller i alla fall en ”ny” kropp, och säkert en friskare insida, både själsligt och rent kroppsligt.




För fem veckor sedan började jag på Cambridges viktprogram, och under den tiden har jag blivit av med 9,5 kilo övervikt.
Trodde aldrig att det skulle gå så lätt, för det har det faktiskt gjort. Visst var jag sur och besvärlig de första dagarna utan mat, men sen har det gått av bara farten!
Nu är min plan att avstå från kolhydrater så mycket som möjligt (där av receptens karaktär), och det går riktigt bra. Saknar varken bröd, pasta eller socker. Tror kroppen vänjer sig av med sådana laster ganska fort om man bara orkar hålla ut och stå emot suget.
Jag kan varmt rekommendera Cambridges viktprogram, för mer info besök www.cambridgekuren.se

Inga kommentarer: