torsdag 26 januari 2012

LCHF frallor = FANTASTISKT!!!!

I går kväll hade jag verkligen turbo energi! Jag bakade och tvättade och sydde lite (först sprätte jag upp 3 sömmar..hmhm), idag är verkligen ingen kväll i samma anda.. Är såå trött, men det kan man väl få vara ibland! Betyder ju att man har varit i gången hel bra dag!

Tillbaka till bakandet: Gjorde en dubbel sats LCHF frallor, lite modifierat recept.. Hälften av bullarna la jag i bullfornar, tyckte i mitten så att det blev en fördjupning och stoppade kanelbulle smör i mitten! Mmm mmm mmm!!! Blev en succe! Istället för sucrin hade jag stevia pulver´som jag inhandlade på hälsokosten igår förmiddag. 149 kronor för 25 gram.. verkligen dyrt - VERKLIGEN SÖTT! Ett litet mått, mindre än ett kryddmått är lika mycket som 6 tsk vanligt trösocker! Så det kommer vara lääännngge!

De andra sex frallorna fick lite riven ost överst! Också riktigt gott, och väldigt brödlikt!


stevia kanelbulle
 Mitt tips är att dubbla receptet, annars blir de löjligt små , äter hellre en halv stor bulle en en hel liten som inte går att bre med smör och pålägg. Men sådan är jag!=)

Inga kommentarer: