torsdag 29 december 2011

Nytt

Idag är det torsdagen den 29 december. Sen blir det den 30de, 31e... sen, sen är det ett nytt år, fullt av 365 av nya dagar, som i sin tur är fulla med massor av nya händelser. Tänk vad härligt, NYTT! Inte för att det året som varit har varit dåligt, men ändå, 365 nya dagar att se fram emot! Och tusen nya saker som väntar, nästan lite skrämmande.

Man ska avlägga nyårs löfte, vända blad, se framåt - men för allt i världen - inte glömma att leva i nuet. Det måste jag erkänna att jag har väldigt svårt för, när det är måndag är jag ofta på onsdag redan.

Kanske ska jag lova mig själv att andas djupt, och inte stirra som en galning?! Det som komma ska kommer ju ändå oavsett, jag hinner inte före hur jag än bär mig åt!

Så ett gott och lyckligt år önskar jag Er, och glöm inte att ta djupa andetag!

Inga kommentarer: